Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 29 mars 2018

To-Do-Lista

Vaknar av klockradion på andra sidan sängen, inte min alltså, utan min bättre hälfts...
Staplar upp efter att ha försökt stänga av den, genom att leta efter tystknappen på min egen klocka, som inte varit i bruk sen i julas....
Fem lediga dagar ligger helt orörda framför mig, och tanken är att jag INTE ska jobba, inte ens hemifrån, ändå är det första jag gör att kolla telefonen, så inget hänt på jobbet....
Den här första dagen är jag helt ensam hemma, nåja inte helt ensam, Betty håller mig sällskap genom att snosa gott i sin Bia-bädd, och en längre promenad i vad som ser ut att bli ett underbart väder idag, ska vi hinna med...
Och vad ska jag göra mer?
Det finns massor av saker som blivit framskjutna.....
Typ, dammsuga, tvätta, måla fönster.....
Ja, ni fattar....
Börja med vad?

En To-Do lista är ju aldrig fel, så jag börjar med det, att skapa min To-Do-list, precis som på jobbet...
Men det ger mig struktur.
Och det skrivna ordet är svårt att strunta i.


Ja, jag är nog lite skadad, men ska jag få nåt gjort, behöver jag en lista!
Så....

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar