Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 18 december 2017

Analysera horoskop

"Saturnus som under de tre senaste åren gjort ditt liv allvarligare och tyngre än vad du är van vid flyttar på onsdag ut ur ditt tecken! Hurra!!"  
En rad ur veckans horoskop från astrobloggen Källa

Ja, det känns verkligen som ett Hurra, för bortsett från de senaste tio månaderna där jag faktiskt börjat känna en viss stabilitet och glädje igen, har de tre senaste årens prövningar varit tuffa. Är det nu livet efter femtio börjar, och allt det där kommer som de pratar om, alla de andra som blivit femtio före mig? Whoop Whoop, det känns helt okey, vi rensar ut det gamla och fyller på med det nya, eller så bara åker vi med...
Och visst är det väl okey att bara plocka ur en rad som man gillar och tro på den?
Och, nja jag tror inte på alls som ett horoskop säger, men jag tror på min egen kraft att påverka min vardag och mitt liv genom att leva efter det jag uppfattar, och det här är ju precis en sådan mening jag ibland behöver.

Nåja, på onsdag, då ni :)


Ha en riktigt fin Måndag! 
Jag börjar jobba efter min semester idag, och det ska faktiskt bli riktigt skönt!

1 kommentar: