Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 19 september 2016

Att få vara faster!

Lillebror F, jobbar och blev tvungen att sova borta.
Och vilken tur att det var hans barnvecka :)
För det gjorde att just jag fick vara faster, ända från skolan slutade idag till den börjar igen i morgon....
Ja, faster är man ju jämt, men när man liksom får praktisera det också, så är det ändå roligare, speciellt nu, när man ka göra ganska roliga saker med dem, ja det kunde man iofs även när de var mindre, men nu har jag ju liksom tiden, och man kan göra mer ihop, ja ni fattar!

Istället för att bara sitta i huset på gatan och låta dem leka som vanligt, så bestämde vi oss för en tur till badhuset i Arvika.
Sagt och gjort, vi hämtade badkassar och for mot stan, innan badhuset var vi tvugna ta en tur in på Resia, för att hämta Lilla O:s nya visum, som vi fick snabbfixa, då jag, eller de, hade blandat ihop, gammal och ny passbild, så visumet visade sig vara utställt på det gamla passnumret, vilket inte hade fungerat i passkontrollen i Brisbane... Phu vilken tur i upptäckte det nu, och inte nästa måndag när vi tår där och vill komma in i landet....
Medan jag fixade med visumet, så plockade Fasterungarna pokemons med min telefon, inne på Resiabutiken :)

Sen blev det badhus för hela slanten, rutschkana, djup bassäng, trampolin, liten bassäng, rutschkana igen, piratvika, och efter tre timmar, och många rutschkaneåk, var vi både slitna och hungriga!
Till kvällsmat/middag fick det sen bli Mc Donalds :)



Inte alls fitnessmat, jag vet, men himmel va gott det är nån gång ibland :)
Där fick man också sin beskärda del av Pokemon, i Happy meal ;)

Tankade bilen, gjorde vi också, och köpte snus till Stora O, och godispåsar te fasterungarna, trots att det inte var lördag, men det är väl lite min skyldighet och rättighet att få skämma bort dem lite? Eller hur?!

När man badat i badhus, och har långt hår, då kan det vara väldigt trassligt, efter bassängbad, speciellt om man inte har någon borste med sig, och bara försöker kamma ut det värsta med fasters glesa kam.....
Så, eftersom att vi skulle lämna visum till Plupp och A, så for vi dit, och där fick prinsessan håret, kammat och flätat.


Ibland är det en väldig tur att man har en frisörkusin, för jag tror inte hon hade uppskattat att fastern gjort det där.... :)

Nu är vi hemma, de har krupit i säng, och vi har haft lika kul, alla tre, och trötta är vi, så jag kryper ner i lillebrors säng, och sover utan Stora O, utan snarkande golden tant och utan slickande terrier, och hoppas att jag vaknar i morgon bitti, så jag får iväg dem till skolan.....
Fast skulle vi försova oss, ja, då är det väl så.....

Nåja, jag ska ställa klockan, jag lovar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar