Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 12 oktober 2015

Storrökarn!

Att sluta röka, är inte bara så jävla lätt!
"Det är väl bara att bestämma sig" Jo, dä.........

Nu bestämda jag mig, hastigt och lustigt, faktiskt för femte gången eller nåt.
Bestämde att jag skulle sluta röka, igen!
Och jag har nu med hjälp av Champix, varit rökfri i 56 dagar, nästan två månader. Om fem dagar, nämligen den 17:e är det två månader sen min första rökfria dag.
"Bra jobbat" tänker du nu, men hur funkar det?

Ja jag vet inte, jag är inte speciellt "Röksugen" nån extrem längtan efter att dra i mig varm rök, har jag faktiskt inte, det är knappast problemet..
Jag saknar nåt annat.....
Min Identitet.
Känner inte igen mig själv, alls....
Champixen kan göra vissa identitetsförändringar.

Utdrag från FASS:
Att sluta röka med eller utan behandling kan ge upphov till olika symtom. Dessa kan inkludera humörsvängningar (som att känna sig deprimerad, irriterad, frustrerad eller orolig), sömnlöshet, koncentrationssvårigheter, minskad hjärtfrekvens och ökad aptit eller viktökning.
Om du tar CHAMPIX och utvecklar oro, nedstämdhet, förändringar i ditt beteende eller självmordstankar ska du avbryta din behandling och kontakta din läkare omedelbart.

Och, nej jag har inga självmordstankar, jag är bara så förbenat trött på att inte kunna sova hela natten igenom, utan att vakna vid flertalet tillfällen, av drömmar, svettig och varm....

Det ska bli väldigt skönt att inte "Behöva" äta dem.... längre!
Fast jag tror faktiskt de har hjälpt mig, även den här gången!

"som att känna sig deprimerad, irriterad, frustrerad eller orolig"........

Sen är ju hela världen upp och ner, eller är det bara i mitt huvud det spökar??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar