Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 18 september 2015

Om det hände här?

Undrar vem som skulle fly först?

Med al säkerhet, de som idag skriker om att man ska hjälpa dem på plats, de som så varmt gör jämförelsen, att vi borde ta hand om våra egna först....
De som med all säkerhet är de stora egoisterna vi har i samhället, de som man ibland vill kalla parasiter, som sätter sig själva i första rummet, utan vare sig empati eller medmänsklighet i bagaget.
De som kan köpa sin egen unge en stor glass, medan grannens står och ser på....
Jo det finns såna.......

De skulle garanterat dra först......
Utan att tveka skulle de, kräva att få hjälp, klaga om maten inte var fin nog, om lakanen inte var tillräckligt släta......
Jag tror faktiskt inte en enda av dem skulle stanna kvar här hemma, för att ens hjälpa sina egna äldre på plats.....

https://www.facebook.com/w.harba73/videos/1009124935816308/

Vi ser en av världens största folkvandringar ske i kanten av Europa, till och med större än den va på 30 talet....
Och vi stänger dörren?
VI STÄNGER DEM UTE???
Vad är vi, omänskliga?
Har Europa blivit så väldigt fint,...

Skäms, jag skäms.....
Men är tyvärr inte förvånad.....

Ja skulle dock, med glädje och stolthet öppna dörren även för dig, du som inte gör det idag, den dag du kommer och knackar på, och behöver min hjälp, ett tak över huvudet eller en macka!
Och jag skulle med glädje låta en flyktingfamilj bo hos mig, under den tid det kan ta att få veta om man får stanna i vårt vackra land....
Det skulle jag göra, utan att en sarkastisk sverigedemokrat lagt en motion om det....
#intesverigedemokrat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar