Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 14 mars 2015

Lördag, i en annan del av Grums!

Det är frostnupet utanför mitt fönster, men solen börjar värma upp, och snart kan jag nog äta frukosten i uterummet :) Härligt!
Det ser ljust ut
Blir nog en dag i trädgården, har en nedfallen stor gren som blåst ner, som jag måste få ort, men behöver såga lite, och det har jag ju dragit mig för... Får se om någon vänlig själ (Läs Stora O) har lust att hjälpa mig med motorsågen.....

Fyra rosa paket i en plastkasse från Ica-klingan, står och väntar på att få åka på fyraårskalas också, den igår, så trötta prinsessan, ska ha sitt kalas idag :)

Egentligen skulle jag vilja skriva om programmet som är på allas läppar nu i dagarna, eller mer om min upplevelse av det, mina funderingar och mina tankar kring vad man skulle kunna göra, hur utveckla, och min bild av varför.....
Men jag väljer att inte göra det!
Varför?
Alla kanske har skrivit allt?
Eller blir det för mycket pajkastning mellan de som tycker si, och de som tycker så?

Kanske vore det här en möjlighet att få till den där samverkansformen, mellan människor, som vill samma sak, att det ska finnas en rimlig plats för alla att bo på, oavsett, klass, social status, ålder, utbildningsnivå, etnisk härkomst, kön...
För jag tror ändå att man kan få ut något positivt av det svartmålade scenariot, men genom att munhuggas, försvara och fortsätta svartmåla kommer man ingenstans...

Skit i vems fel det är!
Och "Någon annan" som ska fixa, finns inte.......
Och "Kommunen" det är ju vi allihop, oavsett vad vi tycker om det.....

Lägg prestigen på hyllan, gå ut i det soliga vädret, och fundera....
Vad kan just du göra, för att få till en bättre tillvaro, en större samverkan och ett mindre utanförskap?
Allas ansvar som sagt, värderingar och kultur, är inga enkla grejer att ändra på....
Och det är inte gjort i morgon.

Ting Tar Tid!

Och det har ju väckt ett engagemang, vilket jag hoppas håller i sig, och att alla deltar i, oavsett om man känner utanförskap eller inte....

Så, nu skrev jag ändå, det var inte meningen, men jag går igång på sånt, typ rädda världen grejer, det vet ni ju!

Undrar vad jag kan bidra med? Får ge mig ut i solen och fundera....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar