Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 8 mars 2018

Internationella kvinnodagen!

Med risk för att bli stämplad som feminist, vilket jag kanske iofs är och stämplad både som det ena och det andra har jag blivit i andra frågor också, så jag tål väl :)

Men idag är det internationella kvinnodagen, en av all de där dagarna.... Men kanske en av de som funnits länge, i alla fall längre än ostbågens och kanelbullens dag?
Vad vet jag...
Och inte vet jag om det går att jämföra kvinnor med kanelbullar och ostbågar? Kanske...


På Wikipedia finns följande om just den här dagen, som har rötter ända tillbaka till början av 1900-talet https://sv.wikipedia.org/wiki/Internationella_kvinnodagen

En av alla de dagar som finns på FN:s Lista över internationella dagar https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6renta_nationernas_internationella_dagar
Och de dagarna känns ju ite mer viktiga än kanelbullens om man säger så, ändå gillar jag kanelbullar!

Nåja, idag är i alla fall dagen som hyllar och sätter alla fantastiska kvinnor i fokus.
Och jag har massor med fantastiska kvinnor i min närhet och längre bort, och för att nämna några, kan jag ju börja med mina fantastiska döttrar, som vuxit upp och blivit självständiga och trygga kvinnor i början av livet!
Inte nog med det, jag har genom min son, fått en helt underbar dotter till, ytterligare en ung fantastisk kvinna i början av livet!





Så till er alla, och andra underbara kvinnor i min närhet:


Ha en alldeles fantastisk Internationell Kvinnodag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar