Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 11 december 2017

Shopoholic?

Här kan man handla!
Hur mycket som helst!
Billigt och Billigt och ännu billigare....
Och jag skulle ha följt AL:s råd, "ta inte med för mycket grejer, du måste hu plats för det du handlar på marknaden också".... Nu gjorde jag ju det, tog med för mycket grejer alltså, så vi kommer att få lämna kvar en del, men det gör ju inget, passar på att göra en garderobsrensning samtidigt :)

Och jag har ju ända sen jag var liten älskat att "Sopa" gjorde det ju redan med Farmor på Tempo i Sundbyberg, där jag fick nästan precis vad jag ville ;) "Pengar ska användas, inte sparas, du får dem hellre nu, än när vi är borta" Brukade hon säga.

Nåja, här är lite av det vi handlat hittills :)
Vi börjar med resultatet från skräddaren

Kostym, skjorta, två slipsar och min klänning för ca 3000 kronor :)

Nej vi har inga skor, och jag mitt hår har samma gröna nyans som klänningen, och ja, jag har ett fånigt smil i ansiktet, och ja, jag måste få bort lite mer putmage, men annars ser det väl bra ut?

Ni ska få se min dyra femtioårspresent också

Liten elefant i 24 karat gul, med en Safir och tre små diamanter, 2500 kr. Perfekt 50-års present till mig själv :)

Hittade en guldsmed i Khao Lak, som hade en liten guld elefant, att ha som sällskap till min Koala och min Känguru, dyr som skam, men med svenska mått mätt, billig, frågan är bara om jag vågar använda den? Nåja, en extra kedja, för visst kan man ha två kedjor, så blir det nog bra!
Nu ligger den i sin ask, med äkthetsintyg i kassaskåpet på rummet tillsammans med våra pass.
Man skulle kunna seden som en "25-års klocka" vilket jag aldrig kommer att få, då jag knappast hinner arbeta 25 år på någon arbetsplats, dvs lång och trogen tjänst....
Men lång och trogen tjänst, faktiskt 27 och ett halvt år som gifts, borde ju vara värt en lite elefant i guld med en safir och tre små diamanter på ;)

Nåja, mer som vi köpt, kläder, kryddor, the, sandaler alkohol, mat, ja you name it....
En liten bildkavalkad nedan :)

Birkenstock, ca 200 kr, om de är äkta? sköna var de i alla fall :)

Två tunna härliga skjortor, ca 100 kr st.

Såna Australienbyxor ni vet, de jag har som är öppna fram på benen, kostade bara en bråkdel av det jag gav på Eumindimarket i Australien :)

Ytterligare några härlig tunikor, de här i blått var lite dyrare, ca 200 kr styck, En trekvartsärm blus i linne, ca 150 kr, samt trosor för 25 kr styck :)

Kashmirsjalar, 3 st för 50 kronor, tror de var mycket dyrare i Australien :)

Lite roliga röd Thesorter, 30 kronor för 3 stycken

Kryddor, 50 kronor för alla fyra

Jaja, man kan aldrig får för många Birkisar :) 200 även för de här :)

Nu återstår det bara att få plats med allt i resväskorna, jag har ju plockat snäckor och fröer också.... Åsså har vi köpt en elefant till, en i trä, som ska få samsas med min giraff från Kap Verde.

Dock har vi inte lyckats köpa på oss något större instrument den här gången, vilket vi annars brukar vara bra på. Det är inte ett så musikaliskt land vad vi förstår, har inte sett ett enda musikinstrument faktiskt, vare sig i nån affär, eller på marknaden... Däremot finns många roliga kartor med små piller på hyllorna i supermarket, och de kanske kan ge fantastiska upplevelser, men vi håller oss i från dem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar