Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 29 december 2017

"Mitt revir är större när människan är hemma" Betty Bloggar!

Jag har en viktig uppgift här i livet, och det är att håll undan inkräktare i mitt revir.
Mitt revir är huset där vi bor, där jag har koll på möss och annat oknytt som kommer in.
Och utanför huset, där får minsann inga ormar, paddor, grodor, möss eller annat befinna sig, heller inte grävlingar och rådjur.....
När människan är hemma, ja hon jag bor hos, då behöver jag också hålla rent lite utanför staketet som de satt upp för att jag ska hålla mig på insidan.
Men ibland så måste jag bara få bort inkräktarna som är på väg in till oss, i alla fall när människan är hemma, då kan ju faktiskt hon ha koll på gården, tycker ni inte? Barnen när de är här, klarar nog inte riktigt av det....
Så det händer att jag utökar reviret till hela byn när hon är hemma.....
Typ idag.
Mörkt och kallt är det, men hon, människan brukar komma och hämta mig, om hon hittar mig vill säg, när hon tröttnat på att jag håller ordning.
Kommer hon inte, så får jag väl ta mig hem till stugvärmen själv....

Människan är oftast inte så imponerad av mina små utflykter, trots att jag har ett mycket viktigt uppdrag, och jag förstår inte riktigt varför.
Nu är det nog dags att försöka ta sig hem igen, för just i dag, behövdes det en liten rensningsrunda i byn, och hon, människan står och ropar på mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar