Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 22 december 2017

God Morgon från Snorträsk!

Ja jag har ställt frågan förut, och gör det igen, Hur mycket snor finns det i en människa?
Hur mycket snor finns det i mig?
Ja nu kan det inte vara mycket kvar, för det är ett konstant flöde ur näsan...


"En liten tomtegubbe satt en gång..... Atji, Atji, Atji Prosit!"
Dags att besöka doktor mullvad kanske?

Nej då, det går över, det brukar det göra, men det är så otroligt tråkigt att vara hemma och vara "sjuk"....
Att vara sjuk, betyder inte att jag är dödssjuk, det betyder att jag snorar, hostar och nyser, att jag har en lätt ömhet i kroppen och att det låter som om jag har gröt i halsen när jag pratar....
Kanske skulle jag orka jobba, men att riskera att smitta ett antal operatörer med en tråkig förkylning är inte okey, utan det är bättre att vara hemma och få bort den där konstant rinnande snuvan..
En sjuk chef, är bättre än ett antal sjuka operatörer, eller hur?

Nåja, inget att gnälla över, jag har inte varit speciellt mycket sjuk under min livstid, så varför klaga...
Jobbigt bara att jag inte fick med mig datorn hem från jobbet...

Idag är det Stora O:s födelsedag, han blir nu ett år äldre än mig igen, och vi säger väl grattis till honom.



Tror faktiskt att både han och jag hellre hade firat även hans födelsedag i en gunga på en strand utanför Khao Lak, utan snuva, utan isiga vägar, utan minusgrader.....
Men min födelsedagspresent till honom får väl bli att vi startar en ny resekassa, så att vi kommer iväg även nästa år :)
Kanske skulle ta och göra en liten spargris till honom?
Eller bara en stående överföring på internetbanken?

Nåja, han har ju redan fått födelsedagspresent!
Biljetter till Melodifestivalen i Karlstad i vår, och de är han jätteglad för :)


Åsså får han äran att handla all julmat idag, för jag kommer inte iväg till affären....
Själv ska jag fixa till snorfria julklappar, allt är fixat det ska bara slås in :)

Om jag inte ser resten av säsong två av "The Crown" såg faktiskt fem avsnitt igår liggandes i soffan, med Betty nära, och snorpappren i handen :)


Himla bra serie! Har du inte sett den, gillar engelskt med lite historia invävt i romantik och drama, tycker jag du ska passa på, bägge säsongerna finns på Netflix!

Nu ska jag ta snorpappren med mig och försöka lägga mig en stund till, är man hemma från jobbet behöver man faktiskt inte kliva upp före fem, under förutsättning att terriern inte vill det förstås, och det ville hon idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar