Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 20 december 2017

De här med julkort :)

Det är jättekul att få julkort i brevlådan, det blir liksom lite extra spännande nr man plötsligt i den stora högen av reklam från Jul, Ica och Coop, hittar ett litet handskrivet kuvert, där någon faktiskt tänkt just på oss!



I många år, gjorde jag ett jättejobb och skickade massor av julkort, ett intensivt letande av adresser gjordes under hela december, man köpte kort man tyckte var fina, frimärken, skrev eller präntade sin hälsning, slickade på märken och hade man tur hann man få i väg dem i rätt tid också.
Vissa år gjorde man egna kort, foton på barnen som var fina, med kuvert, dyrt men väldigt kul, och så gjorde alla.
Sen kom en tid då barnen inte ville bli fotograferade i små söta likadana klänningar och små kostymer, och jag fick använda mina hundar istället, och korten blev digitala.
Det var svårt att fota tre ungar, och få alla tre att se någorlunda normala ut, ännu svårare att få tre hundar att vara någorlunda normala.....

Och nu, nu har jag en hund, som fått en tomtedräkt i julklapp, och vi hade snö under helgen, så nu var det dags, Betty skulle bli årets Julkortsmotiv!

Åh himmel, fattar ni hur man får till ett bra kort på en terrier, som när vi satt på henne dräkten, definitiv tror att hon kommer att dö, kan absolut inte röra sig, och när hon väl gjorde det, så var hon stelbent och skämdes.....
I hallen hänger nu en liten tomtedräkt, och vi får väl se om hon kan tänka sig att ha den på sig, när hon för första gången i sitt liv, ska få följa med till Mormor och Morfar och fira jul tillsammans med Fender.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar