Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 27 augusti 2017

Ett Bananskal!

Sen Mae-Bee kom har vi undvikit leksaker, ben och annat som kan skapa konflikter i form av konkurrens, det enda de fått konkurrera om är husse och mattes uppmärksamhet.
Men igår, så small det!

Mae-Bee, tog ett bananskal, och klev lite stelbent iväg med det, vilket gjorde att Betty tyckte att det här kan inte vara okey, eller det där är mitt, eller så såg hon bara chansen att äntligen få säga till dn där envetna lilltjejen som envetet vill leka hela tiden.... Man vet inte vad som rör sig i skallen på dem.
Hur som helst så skulle hon ta det, och när Mae-Bee inte vill släppa då smäller det!
En riktig fight alltså, en sån där, där man som matte inte vill stoppa in händerna om jag säger så.....
En hjälpande husse, ett planteringstråg med vatten i och fighten är över, efter att de rumlat runt i trädgården en stund.
Betty ger sig ju inte, om man säger så, dock la Mae-Bee ner ganska tidigt, men lät ändå inte Betty förstå att hon vunnit "Bananskalsfighten"
Mae-Bee var ganska spak, och sökte stöd hos matte, medan Betty mest gick runt som en tupp efteråt.



Resultatet: Några hål i halsen på Betty, inget på Mae-Bee, mer än några förlorade hårtussar.



Ingen lek under kvällen, bara lite jufsande av Betty på Mae-Bee, som plötsligt bara står still och inte svarar med lek = Betyder? Kanske att Betty är den som rangordnat sig högst?

Jag har tidigare haft såna här uppgörelser, mellan mina tikar, och det har oftast gett en annan rangordning, och lugnet har lagt sig, kanske var det nödvändigt nu. Mae-Bee, har varit grymt enveten med sitt lekande, och faktum är att jag förstår att Betty till slut tröttnar, samtidigt som hon tycker det är ganska roligt också, svår ekvation.

Nåja, nu gick det bra, och min tanke kring att inte ha några leksaker ben eller annat som de kan bråka om, är nog helt rätt....
Och att Mae-Bee, är med intresserad av matte, än av nya syrran, är ju inte nån nackdel precis :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar