Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 23 juli 2017

Det var den semestern det :)

Ja, så har tre veckor gått...
Tre veckor går väldigt fort, och de har varit händelserika :)

Fem vigslar har jag hunnit med.
Vigslar?
Tänker många av er nu, jo, jag är sedan 17 år tillbaka borgerlig vigselförrättare, utsedd av länsstyrelsen i Värmlands län. Det var när jag blev utsedd ett livslångt utnämnande, och jag har valt att behålla det, och tycker fortfarande att det är ganska roligt, speciellt när man får viga någon man känner :)
Och nej, det är inget extraknäck, för rik blir man inte, 110 kr per vigsel, före skatt som ett arvode, är vad man får.... Ganska låg ersättning med tanke på det jobb man faktiskt lägger ner,  nåja, själv vigseln tar inte så lång tid, men man ska träffa paret, planera, ordna med papper, resa till platsen och göra sig i ordning. Nåja, kanske är det tyr att jag ändå haft mina vigseluppdrag, troligtvis hade jag gått runt, hasande i slitna jeanskortbyxor, med röd linoljefärg i håret och jord under naglarna, nu har jag ju ändå haft anledning till att hålla mig ren, i alla fall fem gånger under semestern :)
Om man vill gifta sig, med hjälp av mig?
Jo, då slår man mig en signal, så bokar vi en träff och datum för cermonin, en cermoni som kan vara precis så som just ni vill ha den, liten eller stor, enkel eller pampig, det väljer ni, det är ju liksom er dag :) Mitt nummer finns på grums.se

Nåja, nog om vigsleriet, nu startar vardagen igen, och Betty har en ny lillasyster att dela hundgården med på dagarna, vi behåller henne, den lilla Goldentjejen vi haft här senaste veckan.
Hon heter Lady (fast hon är mer en Baby) och är nästan två år, kommer ursprungligen från Tomas och Veronica på Kennel Wiggwill´s, underbar liten dam med massor av livslust och fart i :) Påminner faktiskt en hel del om min gamla Indra.

Ja, och bilen går bra, tankmätaren fungerar och jag är kanonnöjd, första resan till jobbet i morgon bitti då.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar