Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 25 juli 2017

"De va den katten!" Betty bloggar

Tanten som jag bor hos, kom hem förra veckan med en lillasyster till mig, en ny sån där guling, en sån där som fjäskar för henne, ja hon gillar ju såna hundar....
Själv tycker jag mest att hon är lite fjantig, hon vill bara leka, vilket jag iofs tycker är rätt kul...
Kanske ska vi "bara" låna henne, kanske får hon bo kvar.....
Hur som helt så passar jag på att lära henne det jag kan :)


Att skälla när det går någon på vägen till exempel, fast då sätter hon sig bara och tittar som ett fån, jag försöker verkligen säga till henne, att nu hjälper du till, men då blir hon nästa lite rädd för mig?! Vilket våp...

Inte går det att bita på henne när tanten kommer hem och vi blir utsläppta ur hundgården heller, hon är ju helt galen i att hälsa på tanten (fjäsk, om ni frågar mig)
Hon springer fort i alla fall, och är jäkligt kul att jaga, men stönig som en gris, när vi kampade om en boll.... (Jag vann, fast tanten säger att tanten vann, för hon tog bollen...)

Och katten! Jo den fattade hon att hon skulle hjälpa mig att bli av med, vi tog den!
Nåja, tanten tog den igen, men vi gav den några kärleksfulla kyssar om man säger så, lillasyrran eller vad hon nu är, hade till och med en tuss päls i munnen ;)
Tanten tyckte kanske inte att vi var så snälla, men nu vet kattfillan sin plats, Moahaha....

Nåja, än så länge är hon okey, jag behöver inte passa tanten hela tiden, utan kan faktiskt lämna henne utan uppsikt några minuter, vilket inte varit möjligt sen min gamla döva syrra inte kom tillbaka, tanten är ju rädd för allt, och monstren som kommer in på gården, måste ju nån ta hand om, Eller hur?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar