Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 25 maj 2017

Energi!

Tänk om jag hade haft den här lusten och energin förra året, den våren och sommaren när jag var arbetslös och hade all tid i världen....
Då hade jag haft en prunkande trädgård, ett rikt trädgårdsland och massor av grönsaker!
Blommor, nyklippt gräsmatta och inga nässlor.....
Men nej, i fjol orkade jag inte rensa odlingslådor, dra nässlor eller så ett enda frö.
I fjol satt jag mest inne vid TV:n och såg på serier, däremellan jagade jag Pokemons och funderade över vilken mening jag hade med mitt liv....
Vilken sorglig tillvaro.

Men i år, i år har jag både sått och förberett lådorna för sådderna. Renast bort två års ogräs och fyllt på med jord. Rensat runt jordgubbarna och dragit nässlor.
Planterat om övervintrade pelargoner och fått ut, sått mina långtidsfröer och till och med funderat på nya projekt.

Att jobba, och känna mig glad, ger energi och fast jag har mindre med tid över till trädgården så händer det massor.
Det är väl konstigt?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar