Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 6 februari 2017

Ja må hon leva!

Klockan ringer tidigt!
Jag sprätter upp!

Hade det varit just den här dagen, för typ 20 år sedan hade jag förberett ett levande ljus, dukat med födelsedagstabletten, tagit en hög med paket och ljuset med mig, upp till Tildas rum, och stämt upp i "Ja må hon leva"
Smygit in, sjungandes, i morgonrock, med håret i en enda oordning, fram till hennes säng, där hon förhoppningsvis fortfarande sovit, och lyckats väcka henne, se en nyvaken, lite rufsig unge, med tindrande ögon, sakta vakna till, med förväntansfulla ögon.
Då fyllde hon 7 år <3 7 år med förväntningar på livet!

I dag fyller hon 27, befinner sig på andra sidan jorden, och det är svårt att väcka henne i morgonrock, med ett levande ljus och paket irl, men jag vet att hon "hör" oss, och ser ljuset ändå, när vi sjunger "Ja må hon leva" så det hörs över halva jordklotet!

Grattis Tilda på din födelsedag!


Hoppas du har en underbar födelsedag!
Och paketet får du med posten!

Love you!  <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar