Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 13 februari 2017

Hur gick gympan då?

Jo, tackar som frågar!
8 glada flickor dök upp, och dt var mycket spring i de benen.....
I ett ben var det lite extra spring, för när vi skulle stå på händer, så hann jag inte fånga den lilla foten i luften, innan den small rakt i mitt ena öga, så:


Ja, ett litet blåöga igen.....
Inte som när jag stod på huvudet, när jag Yogade, men det syns.....

Blåöga i alla ära, kul hade vi i alla fall, så det var värt det!
Och jag tror de kommer tillbaka nästa söndag :)

Sen, under kvällen, så hade vi stora "Rymmardagen" Först drog Betty som en avlöning, över staketet (jo, det satt päls i översta nätet), ut i världen, och var på egen hand i ca en timme. Medan jag gick runt med ficklampa, visselpipa och frös häcken av mig, så roade hon sig troligtvis kungligt i skogen, för massor av pinnar satt i pälsen när hon kom hem till slut.... Jag satte långa slanor upp i det översta nätet också under tiden....
Inne gick Ebba och var hur hungrig som helst, när Betty äntligen kom hem, fick de mat, och Ebba fick gå ut själv.....
Ja, ni fattar....
Hon kröp under staketet, på andra sidan gården, givetvis, och iom att hon inget hör, så blev det att vanka runt och titta efter henne, ingen ide att ropa liksom.....
Och så, fick jag krypa på knä i snön, mellan staket och vildrosbusken, fästa ett extra kompostnät, mot staketet och ända ner till marken, för att fixa även det rymmarstället....
Kan inte bara kalla mig gympafrökan idag, utan även staketlagare......



Ibland funderar jag på om jag ska ha hund, ärligt, de vill ju inte bo hos mig......


Nu är det måndag igen, natten har INTE varit lugn, både fullmåne och en vankande Ebba.....
Så trött av sömnbrist.....
Tur jag har ett så roligt jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar