Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 27 februari 2017

Dagarna går fort...

Det är ju bra, att de går fort. Det brukar betyda att jag inte har tråkigt!
Jag har inte tråkigt men jag blir väldigt trött, så trött att jag helst bara skulle vilja drösa i säng, typ nu!
Fast vem går och lägger sig före åtta en måndagskväll liksom? Nej inte jag.
Omställningen från 11 månader i tråkighet och lättja, där jag inte fick timmarna att gå tillräckligt fort, är omvälvande, och kanske är det just det, omställningen som gör mig så trött.
Första smekmånaden är gjord, det går bra på jobbet.
Visst gör jag fel ibland, glömmer saker, kan inte allt osv men det funkar. Jag trivs, det är härliga människor och arbetsuppgifterna är liknande de jag haft förut. Visserligen en massa nya regler, system och rutiner som jag måste lära mig, men det kommer.

Ja ni, en månad som anställd känns bara bra!
Och i morgon ska jag gå och hämta 46 semlor för att dela ut till alla medarbetare. Vilken arbetsplats väl, där chefen får bjuda alla sina arbetande medarbetare en semla på Fettisdagen! Kan knappast bli bättre!



Sa jag att jag var trött?!
Trött på ett skönt sätt, så där som man blir när man känner att man deltar och har en plats i ett sammanhang!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar