Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 23 januari 2017

Måndag igen....

Och en ny vecka, ligger framför oss, en vecka som startar med en liten uppgift, fyra inplanerade träningspass, Yoga, Cirkelträning x 2 och Tabata.
Kanske ska vi testa barngympapasset också, och köra igång med det, bara jag får klartecken om tid och lokal ;)

Annars ser väl den här veckan ut ungefär som alla andra veckor, de senaste 11 månaderna, jag grejar här hemma, virkar lite, sover, ser på TV, surfar, skrattar gott åt söta filmer på facebook, förfasas över andra.....

Ny uppgift i skrivarkursen kommer under dagen också, så jag har något nytt, kul att bita i, flödesskrivningen och reflektionen över två texter förra veckan, gick bra att genomföra, sen vet jag inte om jag skriver "för akademiskt" eller om mina enkla reflektioner funkar, men jag ska ju få feedback på mina texter :)

Måndagar kan ju vara helt underbara, eller tråkiga, eller bara, typ måndag.....
Kanske är det snart dags att få till "riktiga" måndagsmornar, de där måndagarna när man efter en skön ledig helg, får ladda, vakna, dricka kaffe, packa en väska, för att bege sig till sitt dagliga arbete.....
Jo, det borde vara dags snart, för jag tycker egentligen att det är en bättre tillvaro, att känna mening i livet, att vara behövd, att kunna tillföra något, för någon mer än mig själv och hundarna.
Och att hitta ett bra och stimulerande jobb, är ju ett av mina mål för 2017!
Snart kanske, snart.....



Nej dags att starta igång kroppen, för min lilla uppgift, och ja, jag har avhållit mig från alkohol under helgen, och jag har inte druckit mängder nu på morgonen, så det ska funka :) (Inte för att jag tvivlat på det, men det kan ju bli nåt fel )

Och för att uppdatera er på bilbytarfronten....
Det struntar vi allt i, jag älskar ju min lilla skitiga Mini, alldeles för mycket för att vilja göra mig av med den, än....
Lägger undan de pengarna istället, och gör nåt kul, en resa till Melbourne, låter väl som en bra idé?

Och ja, jag ska kamma luggen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar