Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 29 december 2016

Time to say Goodby!

Nu återstår bara en förmiddag, innan planet lyfter mot hemmet!
Vi avslutade dagen igår, med att sägs hejdå till vår hjälpsamme vän Jimmy Rasta.


Givetvis fick vi presenter igen, och köpte lite mer av honom. Han fick en ask Marlboro, och blev så lycklig för dyrcigaretterna!
Next time you come, bring a secondhand  samsung or iPhone, bad han.
Give me your adress, and I'll send you one!

Så gott folk, nån som har en begagnad smartphone liggandes? 
Hand it over, så gör vi tillsammans lite skillnad för några fattiga men mycket trevliga, hjälpsamma och härliga Kap verdiekillar! 

Nu återstår bara packandet, och i vanlig ordning har jag handlat alldeles för mycket.....
Nåja, jag köpte till 10 extra kilo bagagevikt till hemresan, så det borde funka, bara trumman väger 5,5 kilo, dock....

Vi har i alla fall haft två underbara veckor, vädret var väl kanske inte det bästa första veckan, men vi är bruna i skinnet, fyllda med D-vitamin, rika på intryck, och troligtvis några kilo tyngre av all underbar mat!
Helt klart en plats jag gärna besöker igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar