Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 28 december 2016

Kolhydrater, socker och vin!

....Ja ni efter nästan fjorton dagar med pasta, pizza och bröd, söta juicer och rött vin, var väl magraset bara att vänta!
Och i går kväll efter en super pizza, en wiskey, ett glas vin och en pannacotta, äntrade tant den något hårda sängen.

Kallsvettandes, illamående och supervarm, liggandes kvidande, med en känsla av att nu dör jag....
Scener av hur Stora O, mer eller mindre får packa själv, bära mig på bår till flygplatsen och hur jag kräkandes på en flygplanstoalett i sju timmar, tar mig åter till Sverige i morgon....
Hur trumman vi köpt inte går in i handbagagescannern, hur vi blir stoppade i tullen, med våra enkilospåsar med salt undersöks....
Ja ni fattar.....
Katastroflotta, börjar får ångesttankar och börjar fantisera.....

Natten har varit sömnlös, myggorna låter som hemma, värmen olidlig, AC:n ur funktion, men jag har i alla fall sluppit toaletten!

På hotellet finns också ett par sim kom i torsdags, vilka har legat med kräksjuka i hela tiden.....
Jo då.....
 
Nåja, natten är slut, jag är inte utvilad, men magen tackar mig med ett knorrande när jag fyller på med..... 
vatten.....
Så idag, No carbs, No Wine, only sun and water!

 
Och det ska bli mycket spännande att se om jag får på mig mina jeans i morgon, mindre spännande att mäta midjemått och väga den semesterstinna kroppen, när vi kommer hem 😜

Vi hörs hörni, jag laddar med vatten för en sista dag i solen! 

1 kommentar:

  1. Då har du lagt grunderna till ett fint nyårslöfte :)
    Krya på dig o lycka till
    Varför har ni med er salt hem??

    SvaraRadera