Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 14 december 2016

Inte riktigt än...

...är året slut....

Men, det här året har varit året, då vi gjort två långresor, nåja snart, den andra börjar ju idag...
Året som för min del innehållit 10 månader av arbetslöshet, eller att jag varit mellan två jobb.....
Året då jag jobbat med mig själv, min skam, mina rädslor, mina farhågor och mina drömmar....
Året då jag förlorade en av mina bästa vänner, saknaden är fortfarande enorm efter Stine....

När nu året tar slut, och vi går in i ett nytt, 2017, önskar jag mig några saker av tomten:

Att vi, och alla runt omkring oss, får vara friska, givetvis, det är det allra viktigaste!

Att jag slipper förlora någon mer, som står mig nära!

Att jag hittar något meningsfullt att göra, ett jobb, en idé, eller nåt viktigt som gör skillnad, ja det är inte så viktigt vad, bara jag får må bra igen.

Att inkomsten på mitt konto kommer från nåt annat ställe än unionens A-kassa!

Att vi kommer att ha skrapat ihop. det vi behöver för att kunna fira min femtioårsdag och jul 2017 i Melbourne, med Tilda!

Om det finns en Gud, där ute nånstans, och om han är med mig, så kanske kanske....
Annars får jag väl förlita mig på tomten!


Nåja, nu drar vi, snart, jag ska bara fixa klart här hemma, packa det sista, diska och lägga i en tvätt, bädda rent åt husvaktarna, fixa matsäck för resan mot Arlanda i kväll..... Ja ni fattar.....

Kap Verde, över femtioårsdag och Jul, tror knappast det kan bli bättre!

Och hörrni, som är kvar här hemma, Ha en riktigt God Jul!
Så ses vi nån gång, en annan dag, kanske nästa år......

All kärlek till er, och nej, jag kommer troligtvis inte att uppdatera en massa, datorn får stanna hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar