Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 12 november 2016

Underbar lördag!

Har haft en helt strålande dag...
Dock började den lite knasigt, när jag skulle köra diskmaskinen, tom, för rengöring, så blev jag blöt om fötterna!
Ja ni läste rätt, blöt!

De inneboende små mössen, har kalasat på avloppslangen, den smakade säkert jättegott, och i natt troligtvis har de fått upp ett ordentligt hål....


Bara att dra ut, montera bort och beställa en ny slang, som kommer på Onsdag, eller Torsdag.... Ja, man blir trött, men jag fisk städat bakom och under maskinen, och hur ofta drar man ut den liksom....
Som tur var, så funkade det med den där plastbaljan man har under som skydd, och vattnet rann ut framåt, det var ju plus i kanten!

Jag fick diska för hand, och vi tog sedan en tur till Gula Villan, vilket underbart väder att vara ute och greja i, sol, 1 minusgrad och lite snö på marken :)
Gula Villan gör sig även i vinterskrud!







Vi har fortsatt såga ner träd, och dragit ris och ved, det blir riktigt bra, och nu tronar att stolt hus fram, som syns riktigt bra från vägen också :) Det här kan bli jättebra!
Tar bort allt smått, och sly, samt alt gammalt som ligger, spar de riktigt stora asparrna och björkarna, och nån lite björk, sen ska jag plantera Lind och Ek, tror jag, och nån Magnolia kanske :)

Hemma igen, bra slitna, och varma, så käkade vi lite Wok, och till det ett glas rött....
Sen har vi dessutom spelat lite kort ;) Nej jag vann inte, jag har lärt mig att inte göra det....


Snart Så Mycket Bättre, sen sover nog tant gott!

Ha, märkte ni, inte ett enda ord, kusivt.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar