Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 30 november 2016

Sista November, nystart?

Idag den 30 november, fyller en av mina barndomsvänner år, hon, som inte har facebook, och vars mobilnummer jag inte har i mina kontakter, behöver ändå grattas!
Grattis Ewa!
Jag har sex dagar kvar till min egen dag, och kanske är det därför, jag och Ewa, har lätt att komma ihåg varandras dagar :)

Nåja, jag ska använda Ewas dag till att försöka göra ett gott intryck på en i raden av en mängd intervjuer igen, och ni får gärna hålla tummar, tassar och tår, för nu börjar det bli grymt tråkigt att vara mellan två jobb, som det så fint heter....
Det börjar kännas även ekonomiskt, att leva på 710 kronor dagen, 5 dagar i veckan (före skatt) känns....
Iofs, så har jag en arbetande man, som försörjer mig, men det är tråkigt att känna att man inte bidrar, och vårt sparkapital, som är ett resesparande, går ju åt till vår planerade, 50-årsresa, runt jul :)
Efter jul, får vi väl leva på mitt "I händelse av krig" förråd, torkad svamp och lingonsylt... Men man överlever nog på det också, det gör man.

Låt oss hoppas att just det här mötet mynnar ut i något positivt!
Skulle må så mycket bättre, om jag får, känna att jag är värd något, och behövs någonstans....
Mynnar det inte ut i nåt, så får jag väl, ta nåt vikariat på dags, eller nåt, back to basic liksom....

Keep your fingers crossed!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar