Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 11 oktober 2016

Vi fortsätter att njuta!

Nu är två veckor avverkade, två veckor med sol, graduation, massor av rolig shopping, god mat, kortspel, geni, musikquiz och skojigheter.
Vi har använt solskydd, så ingen har bränt sig mycket i alla fall, nåja lite röda är vi, här och där, men också lite bruna :)



Den yngre delen av gruppen, har besökt Zoo, vi har besökt ett antal secondhandbutiker, shoppingcentra och marknad.
Den äldsta delen av gruppen, ska ta en resa till Fraiser Island, på måndag.

Vi mitt mellan, hoppar på lite här och lite där.....

Mest strand, då vi den här gången bor alldeles bredvid stranden, och bara kan knata dit, när andan faller på, Härligt!


Sanden är varm, vågorna höga och solen underbart stekande, med lite lätt vind, är det otroligt behagligt.

Men man blir trött, och det blir konstiga sovvanor, lägger sig runt nio, och jag har vaknat varje dag runt 5....
Typiskt mig!

Mitt uppdrag, har det inte blivit speciellt mycket av, men jag vet ju att det heller inte hänt så mycket på den andra sidan jorden heller, så jag behöver inte känna nån press....
Använde dock lite av min kreativitet, till att skapa ett Musikquiz igår, om vi gjorde tillsammans under kvällen, uppskattat!

Annars är nog alla lite trötta, att umgås med familjen, och bo tätt inpå varandra gör att man lir lite sliten, och vi känner ju inta alla varandra helt superbra, men det viktiga är att det funkar, att man inte behöver tänka på alla andra hela tiden, utan var och en gör det man känner för liksom.

Typ som att köpa Take-away, och äta på stranden :)


Eller att välja att dricka Bundaberg Gingerbeer, när de andra heller tar en öl, eller ett glas vin....


Nåja, en vecka kvar, och idag blir det en tur till Eumundimarket, bara flickorna i gänget ska åka den här gången, och jag kör, vilket går fantastiskt bra faktiskt ;)
Åsså har vi några secondhandbutiker kvar att besöka.

På torsdag ska vi hämta Tilda igen, för ytterligare en helg tillsammans med henne, och vi kommer att få träffa en helt ny vän, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar