Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 23 oktober 2016

Vardagen kryper närmare...

Jetlaggen är på väg att rätta till sig, ett dygn per timmes tidsskillnad, ska det ta enligt expertisen, och då borde jag vara i full fas, nästa torsdag......
Nåja, nu är det tidig söndag morgon, och Stora O sover fortfarande, han har varit uppe före mig varje dag sen vi kom hem, så han är nog tillrättad nu, vilket kan va bra då han börjar jobba i morgon.

Jag börjar inte jobba i morgon, inte i morgon heller, men har hittat en massa spännande tjänster att kika närmare på, och har näst sista besöket hos prataren inbokat till veckan, ett besök hos TRR och en information om en aktivitet "På nytt spår" och det kan ju bli spännande, för jag har faktiskt inte en aning om  vad jag vill göra/jobba med, vet bara att det måste kännas bra, kultur, arbetsmiljö, mål och visioner har blivit det viktigaste för mig liksom.
Är absolut inte alls säker på att det är arbetsledning, som måste vara mitt uppdrag, eller så är jag dt, för det är ju det jag kan. Fast jag är rätt bra på utveckling, idéer, verksamhetsstyrning också, och jag är snabb, snabb i tanken, snabb i beslut, snabb att ta in.....
Nåja, nu blev det en massa sånt där man enligt Jantelagen inte ska skriva......
Ah, det får ni ta....

I vardagen ingår, även årstiden, och det är stora kontraster jag upplever just nu, från 25-28 grader varmt, strålande sol, Walk-on-the-beach, havsbad till regn med snöinblandning, gula löv, mörkt på morgonen och runt 5 grader......
Känns ju så där, är det fel att man känner att man lika gärna hade kunnat stanna i paradiset?


Och det där med att längta hem, det fanns inte på kartan, även om jag saknade mina egna hundar, när vi gick runt alla glada fyrbenta, på Currimundi Dogbeach...

Jo, de blev glada när vi kom hem, och har inte lämnat min sida sen dess....
Och nu gäller det att hitta en ny rutin på promenader och motion, då Det visat sig att Ebba inte riktigt orkar med samma tempo som Betty längre, man var och en av dem behöver sin grej liksom.....
En kortare tur med bägge och en längre med bara Betty?
Får prova mig fram vad som funkar....
Ebba är ju rätt nöjd med att bara strosa omkring, och liksom lukta på blommorna, ja ni fattar.....

Vardagen är här som sagt, pillargoner ska tas in för vinterförvaring, frön ska sättas, pumpen i dammen ska plockas upp, vi ska hämta en båt som vi spontanköpte innan resan, vi behöver titta till Gula Villan, färgen ska tas in i källaren, så jag kan fortsätta med min fönsterrenovering..... Ja, jag har att göra, så det är inte synd om mig inte på något vis.
Fast jag längtar tillbaka, och skulle lätt kunna tillbringa resten av livet, i varm sand, utan kläder, med solskydd och hatt, och jag är ju nästan gjord för att köra på "fel" sida av vägen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar