Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 26 oktober 2016

Proper!

Vilket uttryck!
Använder ni det?
Det var i alla fall uttrycket jag kände mig passa in i, när jag nu, nyduschad, lite färg på ögonen, och klädd för möte, tyckte passa min outfit, Proper!
I min mening, blir det rakt översatt till mer vanligt språk, ordentlig, och det är ju inte ofta jag känner mig direkt ordentlig......



En proper arbetslös Pillargontant, beger sig om en stund på en i raden av anställningsintervjuer, och där kan det ju passa att vara lite proper, i alla fall på utsidan, vem jag är inuti, det kanske inte alltid är så propert, om man inte räknar med de otaliga beskyllningar att vara PK (politiskt korrekt) som jag får med jämna mellanrum, för det borde ju betyda nån form av ordentlighet, dvs proper syn på saker och ting.....
Hur blev det så?
Jag som oftast, i alla fall tidigare i mitt liv, betraktat mig själv som lite motvalls kärring, plötsligt blir det lite motvallsiga, politiskt korrekt?!
Får inte riktigt ihop det....

Men det kan ju bero på att jag kanske inte har så många elakheter inom mig, ser mer möjligheter än hinder, och anser mig själv vara ganska generös.

JANTE!
Men det skiter jag i.

I dagens samhälle är man bäst om man kan dela s mycket dynga som möjligt, ifrågasätt alla typer av etablissemang, anse att media förvränger bilderna av allt (vilket jag tror att de alltid har gjort iofs, och har fått lära mig att kritiskt granska alla typer av texter/nyheter) Man ska liksom vara MOT allt, inte vara stolt och tro på saker.....
Döm om min förvåning, när någon till och med skrev på facebook att det är sossarnas fel att det utbröt tumult på Jättestenskolan igår......
Ja, jag fattar inte......

Jag fattar heller inte hur de som skriver att de är emot mobbning, inte ens visar sitt stöd för det grabb, som tidigare i veckan blev uthängd i media av Sverigedemokraternas partitopp.... Kanske för att det handlade om något som de egentligen själva skulle kunna gjort....
"Jag kan mobba alla andra, och ha åsikter, men mina barn ger ni f-n i!"
Liksom....

Dubbelmoral....

Vilket iofs mitt val av propert utseende kanske också är, ytan spelar kanske inte insidan, eller så är det det den gör, jag kanske äntligen har hittat rätt....

Fast vänta ni, till jag fått till mina meterlånga dreads, drar på mig mina grymt sköna mjukisbyxor ala Australienfärger, min Fågelskrämmehatt och mina gummistövlar, då kan vi prata om properhet....
Eller vad det nu heter.....



Nåja, nu är jag lagom laddad för att träffa en VD och en personalchef.
Sen får vi se vad de kan erbjuda mig, och om jag har något att erbjuda dem....

Det är liksom dags att skaffa sig ett jobb igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar