Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 20 oktober 2016

Jetlag?!

#ärdetdethrsomkallasjetlag

Ja, man kan fundera, vi landade runt 12 i går på Gardemoens flygplats, då hade vi två långa flygningar i benen, först en på 14 timmar mellan Brisbane och Dubai, sen en ytterligare mellan Dubai och Oslo. Första flygningen startade vid 21.30 (Brisbanetid, 8 timmar före vår tidszon) och de flesta av oss sov, mellan 8 och tio timmar, normal natt enligt den tidszon vi befunnit oss i alltså, vi åt middag och frukost på det planet, när vi landade i Dubai, var klockan där ca 6 på morgonen, en timme mellan flygen, så på nästa flyg fick vi frukost och lunch, och landade efter 7 timmar på Gardemoen vid lunchtid igen, man får alltså, "tillbaka" 8 timmar på klockan när man flyger hemåt.....

Väl hemma va klockan ca 17, då hade vi stannat i Charlottenberg, på Mc Donalds, och handlat hem lite av det nödvändigaste.
Hundarna blev givetvis glada när vi kom hem, och vi packade upp....
När klockan började närma sig 19 här hemma, dvs ca 03 på natten Brisbanetid, orkade inte Stora O längre utan la sig och "läste" tror inte det blev många sidor i den boken......
Jag höll ut till ca 20, då hundarna fick sin kvällsmat, jag packat ihop alla barnens presenter, och startat en tvättmaskin....



La mig, vaknade igen vid halv ett, och var kissnödig, när jag sen åter kröp ner i sängen, slutade aldrig vattenpumpen att starta och stoppa, pumpen står i källaren, men när jag väl börjat höra den som hör jag den.... Efter en timmes vridande i sängen, så gott som klarvaken, gick jag upp och på "vad står och rinner" jakt. Visade sig att ute-vattnet inte var helt stängt utan droppade lite, så ut i kolsvarta tysta natten och vrida lite på kranen, så slutade pumpen att slå på och av :)

Somnade åter igen, efter att fått plats mellan katt och terrier i sängen, och vaknade igen vid halv fem, lite smått slutkörd, och döm om min förvåning, när jag gått ner, och ser Stora O, sitta vid datorn med kaffe, hur pigg som helst, han vaknade och gick upp halv tre!



Det kommer att bli några konstiga dagar rent tidsmässigt, och det kanske är tur att vardagen inte riktigt startar förrns på måndag ;)



Nu är i alla fall klockan snart sju, och jag har hunnit gå igenom platsbankens sidor med lediga jobb, startat en tvättmaskin till, och hängt det förra, kontrollvägt mig efter tre veckors semester, bara 1 kg upp, bra jobbat, Har smörjt mina fortfarande stumma och vattenfyllda ben och fötter med heatlotion, inte vet jag om det hjälper, men att smörja var skönt!

Sen är det ju så att jag är mest effektiv på morgonen, så varför inte börja direkt att ta tag i mitt nya liv, typ fundera över vad jag ska bli när jag blir stor, om jag ska ha nåt, men det ska jag ju.....
Startar med att delta i en aktivitet på TRR, "På Nytt Spår" nästa vecka, så får vi se om det kan ge några uppslag......

Hm, ja jetlagen har i alla fall inte påverkat min skrivförmåga i alla fall.....

Ha en bra dag allihop, det ska jag ha, och hoppas att jag orkar hålla mig vaken till tabatan i kväll, för jag har nya träningskläder också :)
Och helgen verkar vara fullbokad, vad sägs om, Tjejmiddag på fredag kväll, Yogaklass på lördag förmiddag och en Vigsel på eftermiddagen :)

Nåja, jag startar med att tvätta undan, och hänga upp alla mina nya Australienkläder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar