Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 1 september 2016

Dags att börja stryka?

24 dagar kvar, månaden är rätt, och vi längtar!
25 september, lyfter vi från Gardemoen, jag och Stora O, Lilla O och Söta S, Plupp och A, Mor och Moster, för ett 25 dagar långt äventyr i Australien, SunShine Coast.



I´m so excited!

Tilda, som vi ska träffa, har ju då hunnit börja sitt nya jobb i Melbourne, och dessutom flyttat dit, och dit är det långt från där vi ska vara, men hon har fått ledigt vår första vecka, så vi kommer att träffa henne, gå på hennes Graduation och bara umgås!

Övrig tid, om vi inte hittar på en massa utflykter, så är jag rätt nöjd med stranden och poolen :)


I Australien är det vår nu, dagstemperaturen ligger på ca 20-25 grader och på natten kan det bli ner till 12-15 grader, ungefär som vår sommar, och det blir ju bara varmare, ju längre fram å våren vi kommer, och solen skiner för det mesta!
Bäst att kanske packa ner nån tröja, och några långbyxor :)
Packa, kan det ju iofs vara rätt bra att börja tänka på, stryka lite och så..... Finns ju många sommarkläder, som jag knappast behöver använda här hemma innan resan, som jag i alla fall kan kolla om de är rena, stryka och hänga upp i väntan på placering i min stora Rosa resväska :)

Eller så skrapar jag kitt och gammal färg från några fönsterbågar.......
Planera packning lockar kanske mer just idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar