Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 7 september 2016

Att tolka och lägga in egna värderingar?

Det här med horoskop.....
Jag vet inte om jag tror på alla de horoskop jag läst under åren, jag vet inte om jag riktigt förstår ascendenten i den och den planeten, husen och alla de andra konstiga termerna....

Men, jag tror ändå att de påverkar oss att göra våra val, och alt utifrån våra egna starka värderingar, tolkar vi och påverkas säkert av det skrivna ordet.
Jo, jag har skrivit om det förut, hur vi påverkas av vad vi ser på Facebook, vad andra tycker och hur humöret kan gå upp och ner, beroende på vad vi får för information :)

Nåja, nu tänkte jag att jag skulle dela med mi av veckans horoskop från Damernas värld, de är ju skrivna i bloggformat, så jag har en stående uppdateringslänk här på min sida, och läser dem varje vecka.....
Om jag sen tror på dem, ja det vette sjutton, men kanske påverkar de mina val här i livet, omedvetet....

Nu kör vi:

Skytten V 36 Från http://astrobloggen.damernasvarld.se/
Oj, vad annorlunda allt blir i ditt liv – snart dock men inte riktigt än kommer den jobbiga sits du suttit i sedan i november med Saturnus/Neptunuskvadraturen att lösas upp och jag garanterar att du kommer att känna dig som en ny människa efter det. 
Ja, kanske släpper pressen jag haft, pressen att vara arbetslös, inte veta vad man ska göra med livet, kanske dyker det upp en spännande arbetsgivare med rätt värderinga, en underbar chef och en tydlig bild av ledarskap, där jag kan arbeta och må bra! En ny människa, ja det vill jag gärna känna mig som.
Mars – som lyckats ta sig bort ifrån Saturnus skugga, rör sig nu hastigt igenom ditt tecken och det frigör en massa energi och uppdämd lust där hos dig. 
Energi och uppdämd lust, jag jag behöver det, jag plockar och bonar, städar och röjer. Nästan som inför en förlossning, kanske går proppen ur :) 
Merkurius kommer att vara retrograd fram till den 22/9 får dig att minnas gamla tider, gamla vänner och älskare. Gå inte den vägen Skytten! Du kommer bara att ångra dig om du hör av dig och snabbt påminnas om varför vederbörande tillhör det förflutna.
Jag ska alltså inte ta kontakt med gamla älskare, gamla arbetsgivare eller annat gammalt som ligger och pockar på uppmärksamhet! Bra att veta, se nytt, se framåt, glöm det förflutna, eller i alla fall arkivera det, de klarar sig utan mig, och gör de inte det, så är det deras problem!

Det är ett sätt att se på horoskop, hur tänker du?
Läser du? Påverkar det dig?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar