Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 30 augusti 2016

Dryga tre veckor!

Oj, vad tiden går fort!
Ja grejar med Gula Villan, det jag kan göra själv vill säga :)
Typ fönster......
Oh igår målade jag den vita sidan på de tre första jag gjort ren, och det ser ut att bli riktigt bra faktiskt!
Första gången målat vitt :) Insidan av de yttre rutorna.

Borstade ren hörnjärnen från allt löst.

Sen la vi dem i Coca Cola, och idag ska jag tvätta dem rena från den och förhoppningsvis resten av rosten.
Nåja, jag saknar inte sysselsättning.
Och det är ju bra, för då behöver jag inte vänta så mycket på vår resa, som faktiskt går av stapeln om lite drygt tre veckor!
Tre veckor!

Lite ändrade förutsättningar blir det, då Tilda fått nytt jobb och börjar jobba i Melbourne, redan nästa vecka.....
Det gör att hon flyttat när vi kommer, och Australien är stort, jättestort, så hn kommer att befinna sig 175 mil från dit vi åker....
175 mil är lika långt som mellan Gällivare och Ystad i Sverige, tar ca 19 timmar att köra med bil....


Stor som sagt, det här är bara det nedersta östra hörnet av Australien....
Nåja, vi kommer att ses, hon kommer upp till Sunshine Coast för sin graduation högtid, bla det vi åker ner för, resten av tiden får vi underhålla oss själva, och det finns massor att uppleva, och ett helt varmt hav, och en jättesandstrand :)

Vi är så klart jätteglada för att hon fått jobbet, som är lite av drömjobbet efter utbildningen för henne, och att hon hittat boende så snabbt i ett jättebra område.

Och även om vi åker till Sunshine Coast nu, för det var det som var planerat, så blir det ju Melbourne nästa gång, och det kan ju vara trevligt, Australien i storstadsmiljö! För blir hon kvar, vilket hon nu verkar bli, så åker vi ju ner igen.

Nåja, det är drygt tre veckor kvar innan vi åker, och det kan ju faktiskt vara dags att börja packa lite, typ stryka och så....
Så jag har att göra!
Och det är ju bra!
För sysslolös, hatar jag att vara :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar