Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 19 juni 2016

Om...

God Morgon på er, här är det söndag igen.
En vecka till har försvunnit, en vecka med både besök hos samtalsterapeuten och rådgivaren.

En vecka med helt perfekt väder, sol, varmt och skönt!

Många funderingar i mitt huvud, och ett och annat spännande jobb dyker upp i mitt flöde, på nätet, jobb som jag kanske bör söka, jobb som jag vill söka, och jobb som jag gärna skulle vilja ha....
Eller gärna...

Om jag nu mot förmodan inte hittar nåt, är jag möjligtvis en sämre människa för det?
Nej knappast, att få ha den här möjligheten, once in a lifetime, tror jag är få förunnat.

Fick frågan av en vän igår, när jag hjälpte till i kiosken på Sportklubben, hur det gått med cigarrerna... Jo det ska jag berätta för er, de kastade jag.
Förstod ganska snart att de inte var möjliga att ha kvar i obrukat skick i huset.....

Om jag nu mot förmodan, ändå vill röka?
Är jag en sämre människa för det?
Nej bara en som faller för lasten igen...

Om det är smart?
Nja knappast troligt, men jag får väl sköta det snyggt, hålla det på en låg nivå, bara för att jag kan....

Om jag nu, sårar någon annan än mig själv genom detta vansinniga påhitt, så är det så, jag mår bra, är glad och du kommer inte att behöva se det, för det är min hemligt....
Om jag nu väljer detta.......

Om...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar