Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 18 maj 2016

Jag ska i alla fall inte jobba som sjuksköterska......

Varnar för lite äcklig bild längre ner i inlägget!

Nej, fast jag minns en gång, när min lillasyster hade kört ikull med cykeln, och vi fick åka till akuten för att sy ihop ett jack i pannan på henne, jag minns att jag sa "Här ska jag jobba när jag blir stor!" Eller så har det berättats för mig, fast man kommer nog ihåg saker från när man är ungefär tio år?

Nåja, det var ju lite spännande lite katastrofaktigt och katastrofer gillar jag, en del lod, lite spännande, ja ni fattar...
Fast när de plötsligt skulle sy ihop min lillasyster med nål och tråd i panna, och som hon skrek, då var inte storasystern så tuff längre....

Den där känslan av kallsvettning, lätt illamående och lite smått yr, gjorde att jag lämnade rummet, och väntade utanför.
Mina planer på att jobba på akuten, grusades snabbt, en "vemmelmagad" sjuksyster skulle aldrig funka.....

Nåja, tre ungr, jobb på dagis, hundar och tungt industrijobb, har satt sina spår avseende skador, blod och katastrofer, och jag kan väl säga så här:
Jag fixar det, om jag måste, men slipper gärna om det finns någon annan i närheten.....

Nu, just i dagarna har ju familjens lilla terrorist gått sitt livs match mot unge herr Grävlign, detta har ni hört om tidigare, och familjens terrorist har fyra dräneringsslangar i frambenen.
Dräneringslangar sätter man ofta på bitskador då det ofta bildas sårfickor, dvs inte öppna sår, utan det blir skrymslen under huden där det bildas sårvätska som bör komma ut, annars kan det lätt bli varbildning och infektioner.

Allt det där förstår jag, och nu sitter slangarna där, dessa bejöver hållas rena, för koagulerar det så blir det ju som en stoppkork i utloppet, ja ni fattar....
Och jag med...
Men....

Jag är ju som sagt va, lite "vemmelmagad" och det här är lite äckligt.....



Betty är ju också den hund som är "mest känslig" hon har "så ont!" Och kan verkligen se ut som om hon "dör" av behandling och låter högt och protesterande, så det är inte helt enkelt då!
Matte tycker det är lite äckligt, mår illa, blir kallsvettig och yr, Betty simulerar (tror jag) smärta som inte är av denna världen... Och matte måste hålla rent!

Dålig Kombo!

Fast söt är hon, Betty alltså!


Eller hur?!

Och nej, sjuksköterska går fetbort i mitt nästa yrkesval, likaså, brandman, läkare, vetrinär, vårdbiträde, undersköterska, djursjukvårdare, ambulansförare......

Alla katastrofyrken, puts väck!

Tänk att det är så mycket enklare att förstå vad man INTE ska jobba med.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar