Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 3 mars 2016

Röka, må illa och sjunga....

Nja, den här dagen går väl inte till historien som årets smartaste....

Eftersom att jag ändå var till Karlstad, så kostade jag på mig en ask cigaretter.....
Ja, men ni hör ju hur det låter, kostade jag på mig.....
50 spänn som jag hade mått bättre av om jag gett till någon av pundarna runt busshållplatsen....

För när jag tvingat i mig en cigarett, som smakade illa, riktigt illa, även den här gången, så mådde jag hur illa, på en skala, jo, jätteilla!
Tvingade mig själv att plantera om de pelargoner som ser ut att ha verkat överlevt jordkällaren....
Tvingade i mig mat....
Fick ett sms "Ska jag hämta dig?" Eh, kör typ?
Jo, kör,
Tvingade mig med på kören, och nu efter den, är jag hes, dricker te, och illamåendet är borta!

Bra nu vet jag det!
Att röka är äckligt, det smakar inte gott, bara illa, samt giftet gör mig grymt illamående!

Så, bra så, kom ihåg det också!

Så var det dock inte de andra gångerna jag provat, när jag varit rökfri.....
De gångerna har det känts helt underbart, en ruskänsla i benen, smakat gott och jag har mått gott....
Nu var det bara otäckt!

Kanske är det kroppen som säger, att nej du gumma lilla, nu räcker det!

Åsså ett testresultat kanske??


Ja, en massage kanske vore hur skönt som helst :)
Kom på att ag har ett presentkort på massage på Sköna Rum, kanske är dags att använda det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar