Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 29 februari 2016

Vemodigt!

Det är med vemod, viss saknad och viss lättnad, jag hoppar ur sängen när klockan ringer 4.30....
Det kommer att bli en känslosam dag, en vemodig sådan, det är den sista arbetsdagen i Åmotfors!
Men, allt har ett slut, en del saker tar slut tidigare än andra och just det här, är en sån händelse!

Något av det jobbigaste med att lämna en arbetsplats, är att man också lämnar en mängd kollegor och medarbetare, som kommer att betyda en del för en när man skapat förtroenden och relationer.
En av mina styrkor i mitt ledarskap är just att skapa relationer, och förtroenden, vilket kan göra att det blir än jobbigare att avsluta dem.
Vissa av de jag lärt känna, kommer jag aldrig mer att träffa, så är det bara, och i det finns ett vemod.

Ni har dock alla tagit en liten plats i mitt hjärta, och där skapas ett minne, som jag för alltid bär med mig, och var och en av er, har hjälpt mig att bli just den jag är!
Jag kommer att sakna, glömma, komma ihåg och med glädje se tillbaka på tiden tillsammans med er!

Ändå finns en viss lättnad att dagen äntligen är här, den sista dagen, hela sista månaden blev ju lite konstig, då den plötsligt kom så fort, fortare än någon av oss egentligen hade tänkt oss, och lättnaden i det ligger ju i, att pressen släpper, pressen som skapas av funderingarna som blir runt varför det blev som det blev......

Det finns också en viss lättnad i att inte behöva kliva ur sängen 5.30 varje dag, på ett tag.....
Att slippa köra de 5,5 milen varje morgon, som gör mig så trött....

Men idag, tar jag min JÄTTEBULLPÅSE, min lilla nytvättade bil, och mitt vemod, och far de 5,5 milen den sista dagen i den här rollen.
Jag hoppar mascaran och förbereder mig på känslor, känslor som kanske inte kommer, men kommer de, så är jag förberedd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar