Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 6 februari 2016

Tänk om man visste.....

Visste vad man ska använda sitt liv till?

Vikariatet som jag har, tar slut sista februari, och någon fortsättning blir det inte.
Tant ska ter ut i det som kallas reflektionsstadiet, där jag på något sätt ska komma underfund med vad just jag är lämpad för......

Att vara ledare, är en naturlig egenskap, som jag tror jag är född med, den bara finns där....., hoppsan, hur många av er tycker att jag skryter nu då?
Fast det skiter jag helt ärligt i, jag är född ledare, vad ni än säger, och det går inte att ändra på....

Jag är också, född snabb, fattar snabbt, men drar lika snabbt egna slutsatser, pratar snabbt ibland utan att tänka, reagerar snabbt, och det i positioner, som ledare kan vara både på gott och ont.....

Nåja, jag vet en sak jag inte ska ägna mig åt, detaljer, jag har svårt för detaljer, ser hellre helheter, stora sammanhang och hur saker och ting hänger ihop....
Detaljerna kan nån annan ha koll på.....

Kanske skulle man försöka hitta på nåt eget, vara anställd mellanchef är jag tydligen för mycket för att vara.
Eller blir man ett hot när man naturligt får folka med sig, och är kvinna i en manlig värld?

Tänk om man visste, vad ens kall är, det som gör att just jag förlorar mig i ett flow.....


Jag får väl prova lite olika saker, nu när jag kommer att vara ledig ett tag, lovar att ni får föja mig på resan.......

Provade Tildas akrylfärger nu i kväll, det var inte det jag är menad för att syssla med.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar