Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 23 februari 2016

Ibland önskar man....

... Att ens senildementa hund som verkar ha gått vilse på fyra kvadaratmeter, kunde lägga sig ner och vila de sista tio minuterna innan klockan ringer....

... Att ens något hetsiga man, i alla fall när han blivit väckt av en snildement hund, klarade av att gå upp och ner, utan att tända alla lampor i hela huset, och slå i alla dörrar.....

... Att det vore lördag, så jag efter att ha gått upp, tagit emot information om att "Mina" hundar hållit på hela natten, kissat och fått in dem igen, kunde gå tillbaka till sängen....

... Att man bara hade en katt....

Nåja, nu är det tisdag, Ebba har varit orolig, enligt Stora O, hela natten, där även Betty steppat, med facit i hand skulle de alla vara som Stine, lugna, timida, sovande och gör inte en fluga förnär.....
Tisdag som sagt, och jag ska jobba min sista tisdag i Åmotfors, vilket känns väldigt annorlunda.....
Simhallen, skippar jag, nu blir det väl inge mer simmande på ett tag, men jag ska ju gå med hundar istället, under dagen i dagsljus, det är minsann ingen dret.....
Och med tanke på behovet av att trampa omkring, så blir det kanon, att matte vallar runt dem på dagen, utan att känna sig pressad av tiden.....


Undrar om de kan stava till det på natten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar