Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 11 januari 2016

Va blir det?

Ja, efter en arbetsdag, bilkörning i toksnö, resebyråbesök, matkassehämtning, matlagning och middagsätning, då är det inte så mycket kvar av tants dag.....
Hur kunde det bli så?
Jag skulle ju gå lååånga promenader med mina hundar (men vem kom på snö, kramsnö??)
Jag skulle ju göra små söta yogarörelser och bli smal och fin.....
Och medan jag väger mig på min smarta våg, som skickar vikt och annat via Wifi, till min Iphone (Om man får det att funka alltså, läs fattar hur man gör......) så ska kilona bara rasa av...

Hrmpf....
Nej jag vet att kilona inte rasar av om jag faller åter i mitt nikotinbegär, men att gå upp ytterligare kilon, för varje rökstopp, och inte få ner dem sen, det är faktiskt inte roligt....
Nej jag ÄR INTE Speciellt överviktig, men känslan av att magen är stor, plufsig och ligger som en limpa runt magen, gör att jag känner mig fet.....
Fet och svullen, inte trevligt alls faktiskt....

Jag är inte alls så där rund och dansgo, som Stina Wollter, på Instagram, jag är bara blek och dallrig, byxorna växer jag liksom ur, och är det nån som vill ärva, så vinka till!



Finns ett antal så gott som oanvända Lewisjeans till bättre behövande :/

Åh, det är så sorgligt, jag vill ju ha mina Lewisjeans själv, jag älskar dem, varenda par....
Men jag kan ju inte ha åtta tio par i en hög, som bara ligger där?
Eller?
Jag kan lägga dem i en kan-kanske-ha-om-nåt-år-när-jag-blivit-smärt-hög.......

Åsså får jag ta fram de jag köpte, som var alldeles för stora....
Åsså en massa stora tunikor....

Ja, ni va blir det?

En sak som är säker, jag ska simma i morgon, och baddräkten är inte för liten, och liggande i bassängen känner jag mig smal...... Jättesmal!
Och vet ni, allihop är vi lite runda här och där, lite oproportionerliga liksom, så jag är ju inte ensam, men jag önskar ändå att jag vore lika fint rund som Stina......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar