Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 31 januari 2016

Så där självsäkert....

Tänk om man bara visste, precis, hur allt borde vara!
Så där enkelt och självsäkert, så som alla andra har det, alla andra som på ett självsäkert vis, vet precis, vad de vill, vad de kan, hur det ska vara......

Då, skulle man slippa den där klumpen i halsen och känslan i magen, suget.....
De där suget, som jag så ofta förknippar med nikotinsuget, troligtvis samma sugande känsla, som andra i min närhet ibland drabbas av, suget som gör att man utan anledning känner en viss oro....

Helgerna ger inga fler självklara svar, fast man har massor av tid till att fundera på.....
Helgerna ger faktiskt kanske ännu mer funderingar.....

Nej, så där självsäker skulle man vara, bara på ett helt naturligt sätt, bara finnas, ta plats, vara sig själv, ta för sig.....
Inte bry sig om vad andra kan tänkas tycka, tänka, känna, utan på det alldeles självklara viset bara ta plats......

TYP!
Fast min magklump, den bara kommer, och när jag inte riktigt vet vad som häner runt omkring mig, då växer den, och blir jobbig att hantera.....
Man borde bara kunna harkla upp den, som en stor äcklig spottloska liksom.....
Fast inte ens det är jag bra på....... Att harkla upp spottloskor.....

Hm, ibland kan man bara behöva fundera....
Fundera på:
Vad?
Varför?
Var?
När?
Hur?

Och,

Vill jag?


Det är vid de här tillfällena jag saknar en rök....... Bara så att ni vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar