Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 27 december 2015

TredjedagJul.....

Heter det så? Eller är det bara dagen mellan jul och menlösa barns dag? Eller bara farmors och Mariettes födelsedag?
Nåja, vad det än är/heter så är jag fortsatt ledig, söndag är det ju...

Det ska komma snö under dagen, kanske inte så mycket, kanske inte alls.... Men lite vore trevligt, för då blir det lite ljusare på kvällarna, vilket skulle göra det enklare att ta sig ut med hundarna efter jobbet.....

TokBetty vill också ha snö :)


Men än är det som sagt söndag och snöfritt, och vi är lediga, och vi tar en förmiddagspromenad om en stund, bara jag fått i mig mitt kaffe och hundarna fått maten.....

Träningsvärken av hell, i yttre magmusklerna är fortfarande kvar, och det är ungefär så där som om muskeln gått av, en brännande känsla liksom utanpå magen, nåja innanför skinnet då, men inte i magen liksom..... Kan va så att jag gjorde något när jag gick igår också, som förstärkte, då jag tänkte, "dra in naveln".....
Provade också att göra "Glada babyn" i min yogabok, igår kväll, och den omöjliga yogapositionen, enligt Stora O, funkade att få till, men den kanske inte blev lika snygg som i boken :) Man ligger typ på rygg, drar upp knäna mot bröstet och tar tag under fötterna.... Ja ni fattar, typ gynstol, mitt på golvet :)
Finns ett enkelt program i boken, som skulle passa att göra varje kväll innan sänggåendet, kanske :)
Tips på skön Yogamusik mottages tacksamt :)



Jo, det här låter knasigt, men just Yoga rörelserna tror jag är en träningsform, som faktiskt passar mig, lugna rörelser, mer som stretch men ändå stärkande, och ska den här kroppen klara att vara rörlig i minst trettio år till, så behöver den göra något mer än att promenera och simma......
Jo, jag har ont, i hel kroppen, varenda led protesterar och knakar, vid varje ändrad position......
Kanske just därför det är så skönt att simma :)

Hm, och man borde kunna göra det själv, om man tränar in ett mönster, om jag dessutom lägger på några "Fröken Anna moves" såna där dödliga.... Så borde jag få fart på musklerna :)

Nåja, vi får se hur det blir med detta.......
Att börja träna, är ju liksom inte all min grej, men att hålla kroppen mjuk, är ett måste tror jag, för det är att den stelnar till som gör att jag har så ont.....

En annan med gammal kropp, stark och senig dock, ska vi stifta bekantskap med i kväll....
Jag har iofs redan blivit lite bekant med denna eminente man, med många principer, men Stora O, har inte träffat honom än....
Vi ska se "En man som heter Ove"



Detta ser jag fram emot, jag älskade boken, och log för mig själv, medan jag lyssnade och kände igen, just Stora O :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar