Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 20 november 2015

Tänk om....

Ja, många funderingar går runt i min lilla skalle, de tog den där misstänkta terroristen i morse, misstänkte.....
Någon hade sett honom på bussen och ringt polisen, ingripandet gick lugnt till väga....

Och nu är de enligt DN, Aftonbladet och andra TT, osäkra på om det är rätt?



Och Aftonbladet har pratat med pappan som tydligen finns kvar med resten av familjen i Mosul i Irak, och han är helt förtvivlad....

Herre gud....  Genast börjar min hjärna att spinna.....
Tänk om någon av de största tidningarna i Australien skulle ringa och fråga hur känns det, att din dotter blivit arresterad för terrorism?
Nu är ju vi svenskar ganska fredliga av oss, och någon konstig sekt, som är någon terrorgren, finns inte heller i Sverige vad jag vet, om inte Livets ord räknas då (finns de fortfarande?)
Men ja, typ ni fattar, jag har ju också en unga i ett annat land, nu har hon ju inte flytt från krig, om inte hemmet här kan anses som en krigshärd då?.......
Men, jo, typ ni fattar.......

Tänk, om han är fel person, tänk er känslan....
Man flyr från helvetet på jorden, tror att man nått himmelriket, och blir anhållen och tagen i förvar, som misstänkt terrorist......
De kan va så, inte för att jag på någon sätt försvarar honom, men ingen är ju skyldig förenns man är dömd liksom......
Det kan ju också va han, då har de troligtvis lyckats med att måla upp den mest fantastiska dimridå, som går......

Nåja, jag bara tänkte.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar