Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 29 augusti 2015

En mycket kär vän....

Har gått i pension, på min gammel, gammel arbetsplats,
Och jag tror han läser här, den gode K :)

Han skickade ett tack för sig mail, som jag fick ta del av, och jag önskar att jag hade varit där och kunnat krama om honom, innan han tar sin välförtjänta ledighet efter många trogna år på jobbet!

I hans mail, fanns följande:
Det finns ett Buddhistiskt ordspråk som säger:
Underskatta inte värdet av att göra ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra.
Åh så rätt han har, att följa det ordspråket kan inte bli annat än rätt!
Många härliga stunder har vi haft, många kluriga inlägg, kommentarer har jag fått här, och vi har rökt ett antal cigaretter ihop, och han är en av de jag saknar allra mest.
Hoppas du får det helt underbart nu K, när du ska göra ingenting!
Kram på dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar