Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 18 juli 2015

Hur klumpig får man vara.... (Eller tanten ramlar!)

Fredag morgon, solen strålar, från en alldeles klarblå himmel!
Plötsligt dyker en roddbåt upp, nere vid sjöstugan!
"Hej Lotta!" hör jag, och svarar "Hej Lisa!"
"Vill ni ha kaffe?" fortsätter jag, och det vill de givetvis, och lägger till, medan tant som gått runt i morgonrock hela morgonen, brygger en kanna, kastar på sig en klänning, torkar bort ev mascararester från natten och trycker en hatt på det sovrufsiga håret.

Tar mig ner till sjön, och möts av både mormor B, Lisa, Elsa och lille Nisse :)


Fika, lite härligt prat, och lite handarbetande av mig och Elsa, gjorde vår förmiddag, Tilda och Stora O, var också med och fikade.
Stora O gav sig upp te huset lite i förväg, vi behövde åka och handla.....
Lisa och B hade lite båtbekymmer, bottenpluggen var borta, så båten tog in vatten....
Lilla Elsa, ramlade i brännässlorna, men det fixade vi med att stryka på choklad från frukosten, Lilla pluttan!

Tillslut var vi tvungna att gå upp, som sagt vi skulle ju iväg och handla.
Jag tar ett par kliv ut, ner för trappan, och försöker undvika nässlorna, trampar i en liten håla, foten viker sig, och jag hör mig själv säga med käck röst
"Nämen oj, nu ramlar jag också" Liksom vänt till Elsa, som precis gjort det samma.
Åsså stuper jag, och Jävlar va ont det gör!
Mår akut illa, hör Tilda säga, "det där gjorde ont"
Och så tuppar jag av!

Tilda tror jag fått en hjärnblödning!
Lisa, svimmningsexperten, vet precis vad det handlar om.
Jag, jag är bara borta jag, och har troligtvis gett Lilla stackars Elsa men för livet. Vilket trauma, tant i klänning, med stråhatt, ramlar som en valross, och tuppar av... Stackars!

Plötsligt, vaknar jag efter att ha sovit?! I nässlor nere vid sjön, jag känner hur de pratar runt mig, lyfter ben på stol, stryker mig över benet, och ser Lisa? Och vet inte riktigt var jag är....

Stora O kommer också, och jag kommer på benen, de vill köra upp tant i traktorn, men jag kan väl för tusan gå?! Och ja det grejade jag, även om det gick sakta.

Fotleden är svullen och gör ont, men det verkar inte va nåt brutet.
Och någon handling följde jag inte med på.......


Med Stine som fotstöd, kan man slippa handlandet, och sitta hemma och virka i solen istället!

Hur känns det idag då, efter att ha sovit en natt, med en kudde under foten?
Jo, idag gör det ont igen, igår kväll kunde jag relativt enkelt gå omkring, med bara lite smärta, idag gör det ont, ONT! Och nu på insidan.......

Jävla skit!
Nån som vet om man ska sjukskriva sig? När man har semester?

1 kommentar:

  1. Oj! Det var en vurpa! Skönt att du inte slog i huvudet ändå! Foten ser ond ut….. Ja. Alltså. Man kan sjukskriva sig om man har semester. Om du skulle jobbat skulle du väl gjort det? Semestern bryts och man får karensdag o sjukpenning som vanligt och semesterdagarna får man ta senare. Sonen i huset här stukade foten för två veckor sedan och har gjort precis så……
    Krya på dig!

    SvaraRadera