Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 12 maj 2015

Det regnar, och regnar, och regnar.....

Hundväder!
Undrar varför det heter så?
Enligt Dognews, "Uttrycket hundväder skulle komma ifrån vad som uppstår då en våt hund skakar sig. Visst låter det logiskt för det både stänker och stormar då hundarna skakar av sig efter ett bad eller dopp i havet"


Och visst, regnet är som att ligga på en strand, när Ebba skakar sig alldeles intill....
Blött, blött, blött......

Och av det blir jag trött, trött, trött.......

Jag simmade i morse i alla fall, och i hundvädret vill knappast några hundar gå ut, de kissar snabbt och går under tak.....

Så vi sover väl lite då.....


1 kommentar:

  1. Nog regnar det ute nu allt! Tur att man inte behöver gå ut...haha, det där med vad hundväder kommer ifrån hade jag ingen aning om!
    PS. Hittade in till dig via en annan blogg :-) DS:

    SvaraRadera