Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 5 maj 2015

Det här med att simma.....

Japp, jag var iväg i morse också, simmade mina 25 minuter, och det blev 750 meter idag också....
Bröstsim.....
Med simglasögon.......
Vilket Plupp, som var med till simhallen idag, tyckte var lite märkligt ;)



Men, det är väl så, att ju äldre man blir desto mer vatten kryper in i diverse håligheter i kroppen, och i ögonen är det väldigt otrevligt att få klorvatten, ja ni fattar ;)

Åsså, får jag inte så ont i nacken, om jag kan hålla huvudet mer rakt ut från kroppen och inte hakan upp liksom.

En anna grej som hon kommenterade var min nya Speedobaddräkt, SPEEDO, sa hon lite fnittrande, fast jag tror hon tänkte, Speedo = manliga badbyxor.....


Ja, typ ni fattar....
Såna som hennes far eller bror, troligtvis aldrig skulle ta på sig :)
Fast jag kan nog tycka det är rätt okey, i alla fall i rätt kropp, och har ni sett nån tävlingsimmare i typ Addidaskortbyxor?


Nej, inte jag heller, fast det kan va rätt snyggt det också, om de inte är orangea :)

Och, jag gillar mina nya baddräkt, den är svart, och sitter bra!


Min är lite rundare runt magen visserligen, men som sagt jag gillar den....

Nåja, efter att ha simmat, och troligen svalt halva bassängen vilket är lite äckligt, då jag inte är ensam om att ha min rumpa och andra kroppsdelar i bassängen, får jag springa på toaletten hela dagen, vattendrivande, det där klorvattnet......
Men ren blir man, och skönt mör i kroppen och i knoppen!

Torsdag, tar vi, jag, Speedo och Runkee-per, en ny tur till simhallen :)
Whoop, Whoop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar