Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 19 april 2015

Människomöten!

Jo, det är söndag, ledig söndag, och tänk att man uppskattar helgerna på ett helt annat sätt, när man jobbar under veckorna.

Lördagen använde vi till att provköra en bil, Stora O har plötsligt kommit på att Jeepen, drar extremt mycket bränsle, och det är ju både dyrt och inte så miljövänligt, bilen en midnattsblå S80 från 2007 var väl helt okey, diesel och automat, men vi får väl se, bråttom har han inte säger han, men jag vet ju hur det brukar vara......

Efter Helmiabesöket, blev det en tur på Bomässa i Arvika, där vi träffade massor av kända och okända människor, Lilla O stod dr i en monter med en kollega, en kollega som hade jobbat hos mig på förra arbetsplatsen, vilket jag inte kom ihåg, och då skämdes jag när han sa det.....
Det inköptes lite ost, och ostkaka givetvis, för det köper man på massor i Värmland!

En liten tur på Erikshjälpen efter det, där jag hittade mattrasor, som jag nu tänker prova virka en rund matta av, tungt att virka med bomullstrasor, det blir väldigt stumt, och hårt, och jag virkar rätt hårt, så vi får väl se om jag får till det.....

Det är ganska trevligt att vara i Arvika, jag träffar så många tidigare medarbetare, som gärna pratar en stund, de vill veta hur jag mår, vad jag gör och de vill berätta lite om gamla jobbet, vilket är riktigt kul. Och det känns fantastiskt bra, att kunna berätta för dem, att jag har ett nytt jobb, som känns fantastiskt bra, och att jag mår bra!
De gratulerar och jag se att de är uppriktigt glada för min skull, och att de liksom jag, är glada för att det gick så fort, att hitta nåt nytt. Och vad kan vara bättre än att känna att människor bryr sig, gläds med mig, och uppriktigt visar det!
Det gör mig glad!
Fantastiskt glad!

Och nu mår jag bra! På riktigt!


Nu är det söndag, och idag, blir det nog knappast några möten, Hallonhäcken bör få ett besök, då jag tänkte slippa alla nässlor i år, tukta tillbaka den in där den ska vara, den tenderar att expandera ut på gräsmattan......
Åsså, behöver ja nog ta en tur till skogen också :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar