Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 11 februari 2015

Hela världen ligger öppen!

Nej, jag deppar inte ihop, jämfört med i måndags, så har jag haft en strålande dag.
Träffat två av mina bästa vänner! Fikat och pratat lite skit! Vi kikade också på Farbror Calles foton, som hänger i två veckor i foajén på stadsbiblioteket i Karlstad :)

Tänk en del människor, vänner, bara är det så där enkelt med, man behöver liksom inte träffas, och när man väl gör det är det som om man aldrig haft en paus....
Ja ni fattar!


Sen träffade jag Jobbcoachen, och anspänningen inför detta, var stor kan jag säga, det var nog kanon att ladda med vännerna före.
Han var helt okey, och som bollplank, inför vad som ska komma, tror jag han kan bli riktigt bra.
Att få ett nytt intressant jobb, ligger ju på mig, och är mitt ansvar, inte hans, men han kan coacha mig, att skriva bra ansökningshandlingar, de har en del roliga kurser och träffar, som kan va bra och han kan hjälpa mig se styrkor och svagheter, drivkrafter och värderingar, det är bra!

Efter Coachen, blev det ett besök på Kalenius och Plantagen, lite pillargonsticklingar har de fått in, men inget som lockade.....
En bukett Tulpaner, en påse perlit, fick bi dagens inköp, förutom lite mjölk och pasta på Ica då :)
En ny stekpanna, billig på Ica, fick det bli också, vet inte om Lilla O använt våra pannor och kokat klister i dem under vår semester.... För steka i dem går inte :)

Hem, fixade fiskbullar och potatis till mat, gud så gott! Till och med Stora O åt, med god aptit, fast han normalt inte "gillar" fiskbullar.... Och nu klagar han på ont i halsen?! Kan det ha varit fiskbullarna??
Nåja, det går väl över!

Kollar sen mailen, och har fått ett kanonspännande mail!

Hu, det känns som hea världen ligger öppen, och det är ju bra!
Eller hur?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar