Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 6 februari 2015

Åsså, blev det fredag!

Tre gånger under natten ringde min mobil, två av gångerna sprang jag ner, andra gången, alltså tredje gången det ringde ringde jag tillbaka till ungen i Australien.....
Då var klockan fem här....
FEM?!
"Mamma vet du, min bil har gått sönder, det kommer att kosta...... Egentligen var det pappa jag ville prata med....."
Suck, de ligger 9 timmar före, vilket gör att klockan hos henne var 14, och hon hade nog inte en tanke på att det var mitt i natten hos oss.....
Samtidigt, så funderar man ju, tänk om det hänt nåt? Jo, det hade det ju, bilen var trasig, men ungen hel, det är huvudsaken.

Hon fyller förresten 25 år just idag också!
Megagrattis till henne, presenten fick hon ju när vi var där, och kalaset tar vi till sommaren, när hon kommer hem några veckor :)


Min underbara, modiga och duktiga, stora flicka, som faktiskt är en vuxen kvinna!
25 år, tänk.....
Jag var yngre än det när hon kom, och jag glömmer aldrig det ögonblicket, när en liten tanig, keltig sak las på min mage, här är hon!
Hon skulle heta Klara, men det såg hon inte ut som, så det blev en Matilda!
Egensinnig, noggrann, rättvis och alldeles underbar!
Mer lik mamma, än vad hon vill vara troligtvis, men så är det väl, och jag älskar henne gränslöst!
Önskar jag vore där nu!

Nåja, efter det nog så abrupta uppvaknandet, så la jag mig igen, sov till 8, fikade hos bästa Linda på förmiddagen och tog en tur i skogen med jyckarna på eftermiddagen i under sol!

Jobbcoachen har ringt också, lät väldigt trevlig, och vi ska träffas nästa vecka :)

Middagen blev Pizza, av vilken jag tog en liten bit, bara.......
Det fanns dock andra i familjen som lätt kunnat tänka sig en bit också, men tji fick de, vi har fortfarande inte glömt lammkotletten......


Efter den lilla pizzabiten jag petade i mig, så bar det iväg på uppdrag, sen hem igen, och nu tog jag en större bit :)


Och en rekorderlig!
För det är jag värd!
Faktiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar