Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 27 januari 2015

70 år sedan.....

Ja ni, 70 år sedan befrielsen av Auschwitz......

Och här skulle det ligga några av de bilder jag tog när jag var där 1996, på studieresa med Brottsförebyggande centrum i Värmland....
Men de bilderna hittar jag inte i nån av alla de datorer vi besitter i den här familjen...
Suck!

Nåja, det viktiga är att vi minns det som hände, för om man glömmer sin historia, så riskerar man att uppleva den igen...

Och vill ni se bilder, googla Auschwitz-Birkenau, så får ni se, där finns massor av material, och det ger en en tankeställare, det kan jag lova er!

Mina bilder blev senare en fotoutställning, som idag finns arkiverad på Klässbols högstadium i Arvika, hoppas jag i alla fall.
Jag skänkte den dit, då den tog för stor plats här hemma....

Minnena från resan tar inte så stor plats, men en plats i mitt hjärta och i mitt medvetande, har de, och kanske har de påverkat mina värderingar mer än vad jag tror.

Glöm inte för guds skull!

70 år sedan, och ibland känns det som om vi har glömt, i alla fall, när man ser vad som händer i samhället....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar