Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 11 oktober 2014

Lördag...

Vaknar halv sju, och det är ju två timmar senare än normalt, så lite sovmorgon blev det ju :)
Knallar upp, får på morgonrock, Stora O:s stora varma skjorta och Birkisar, Får ut hundar, tänder dagens första cig, och hostar lite.....
Ljuset börjar komma, dimman ligger fint över gärdena, och det kan bli en bra dag!

Massor av virkideer ramlar runt i min skalle, har laddat ner mönsterstickningsmönster, typ det här:


Nu innehåller just den här lite många färger, men om man väljer att göra den i bara 10 eller 15 färger, borde det funka :)
Gamla ramar har jag ju.......

Alternativet är att jag gör en horisontbakgrund, typ så här:


Och spänner upp mitt virkade träd utanpå, så det blir lite 3D känsla, det tror jag att jag ska prova.....
Måste bara hitta en Färgskrivare först :)
Eller ladda ner mönstret på paddan :)

Om man sedan använder sig av en skifferplatta som bakstycke, och hänger upp utan ram, kan det nog bli kul :)

Jo, projekt inför lördagen saknas inte :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar